1. Home
  2. »
  3. Diensten
  4. »
  5. Data-analyse

Data-analyse

Gebruik de data van je websitebezoekers in je voordeel.

Google Analytics, wie kent het niet? Via deze (gratis) tool bekijk je onder andere waar je bezoekers vandaan komen, welke acties ze uitvoeren en op welke pagina’s ze (het langst) komen.

  • Bekijk per bron/medium welke bezoekers ‘het meeste opleveren’. We bekijken per online kanaal (SEA, SEO, e-mail, social media etc.) waar de beste bezoekers vandaan komen. Hierbij kijken we naar duur van sessies, aantal paginabezoeken en ingestelde doelen. Een ingesteld doel kan zijn een bestelling op je website of contactaanvraag.

Maak ook gepersonaliseerde rapporten.

Richt je automatiseringstools goed in en gebruik ze als aanvulling op Google Analytics.

Met Google Analytics kun je veel, maar dit is slechts een begin. Met behulp van marketingtools als SharpSpring, Hubspot en Salesforce kun je per klant zien welke kanalen zij bekeken hebben voordat ze (bijna) een aankoop hebben gedaan op je website.

  • Gepersonaliseerde rapportages maken. Met Google Analytics en jouw ‘marketingtool’ maken we rapporten waarmee we op persoonsniveau kunnen bekijken wat onze marketinginspanningen opgeleverd hebben. Waar nodig sturen we bij of gooien we het over een andere boeg.

Meer weten over Google Analytics?

We gaan graag met je in gesprek.