1. Home
  2. »
  3. Diensten
  4. »
  5. SEA – Search Engine

SEA - Search Engine Advertising

Hoe adverteer ik in Google en Bing op relevante zoekwoorden?

SEA is een manier om via zoekmachines als Google en Bing betaald verkeer binnen te halen op zoekwoorden die relevant zijn voor jouw website of webshop.

Een concreet voorbeeld van SEA;

  • Jouw bedrijf verkoopt iPhone accessoires, dat betekent dat je graag gevonden wilt worden op zoekwoorden als ‘iphone hoesje kopen’ of ‘iphone lader kopen’. Door te adverteren op dit specifieke zoekwoord haal je direct verkeer naar jouw website.

Het voordeel van SEA; je merkt direct resultaat. Het nadeel van SEA; je betaalt voor iedere klik, ook als iemand niets koopt. Door constant te optimaliseren proberen wij jouw kosten per klik én per conversie zo laag mogelijk te houden.

De verschillende onderdelen van SEA

Een zoekwoordenonderzoek is de basis voor iedere online marketingstrategie

Net als SEO begint ook SEA met een zoekwoordenonderzoek. Dit onderzoek gebruiken we als basis voor onze SEA campagnes.

De zoekwoorden die conversies opleveren behouden we, degene die alleen geld kosten sluiten we uit.

Verkoopt jouw webshop duurzame kleding? Dan richten wij advertenties in voor zoekwoorden als;

  • Duurzame hoodies kopen;
  • Duurzame truien kopen;
  • Duurzame t-shirts kopen;
  • Duurzame kleding;
  • Fairtade kleding kopen;
  • En nog veel meer.

Wij richten jouw zoekcampagnes in op de juiste zoekwoorden

Bij het opzetten van jouw campagnes maken we zoveel mogelijk verschillende campagnes en advertentiegroepen aan.

Dit omdat we de campagnes daarmee concreter kunnen monitoren en de advertentiecontent er goed op aan kunnen passen.

Welke vormen van SEA zijn er?

  • In het search netwerk, dit is simpelweg het adverteren op interessante zoekwoorden;
  • Met retargeting of remarketing toon je advertenties aan mensen die al eens op je website geweest zijn.
  • Display advertising. Dit kan via het netwerk van Google en kan heel gericht. Display advertising wordt veel gebruikt voor branding.

Houd inzicht in de kosten per conversie

Wij monitoren voor jou welke zoekwoorden goed presteren en passen onze campagnes erop aan.

Je krijgt van ons een overzicht met de kosten per campagne en wat dit concreet heeft opgeleverd.

Voor SEA maken we gebruik van zowel Google als Bing. Bing wordt vaak vergeten als het gaat om SEA (en SEO), maar is juist heel belangrijk.

Vooral de oudere doelgroep is ruim vertegenwoordigd op Bing. Dit komt doordat Bing op Microsoft de standaard zoekmachine is en ouderen dit meestal niet wijzigen.

Onze tarieven voor SEA

Voordat je een abonnement afsluit, beginnen we met een uitgebreid en eerlijk advies over wat wij denken dat goed is voor jou. Is jouw bedrijf niet geschikt voor SEA? Dan hoor je dat van ons!

* Tarieven exclusief btw.

Starter

€200

/maand

Voor advertentiebudgetten tot €20 per dag.

Zonder opstartkosten

MKB

€400

/maand

Voor advertentiebudgetten tot €35 per dag.

Zonder opstartkosten

Enterprise

€600

/maand

Voor advertentiebudgetten van + €35 per dag.

Zonder opstartkosten

Weet je niet welk SEA pakket bij jou past?

We gaan graag met je in gesprek.